Vanaf januari 2014 moet je als ouder zelf je inkomenstarief berekenen. Ook de ouders die nu al een financiële bijdrage hebben, moeten hun nieuw inkomenstarief op deze manier berekenen. .
Wat verandert er?
Voortaan maak je als ouder een profiel aan op de website van Kind en Gezin en log je in met je e-ID of federaal token.
Hierdoor worden jouw inkomensgegevens en de gegevens over je gezinssamenstelling automatisch weergegeven in de berekeningsmodule op de website van Kind en Gezin.
Hoe werkt het?
De berekening van het inkomenstarief en het toekennen van het attest inkomenstarief verloopt in 2 fases.
In een eerste fase moet je je als ouder registreren op het portaalsite van Kind en Gezin.
In een tweede fase moet je als ouder via de registratie het inkomenstarief berekenen en een attest inkomenstarief aanvragen.
Als ouder moet je beschikken over een eigen emailadres en ofwel een federaal token, ofwel een eID-kaartlezer. Als
je kiest om je eID te gebruiken, dan heb je een pincode nodig.
Je registreert je dan via je e-ID of federaal token op ‘Mijn Kind en Gezin’.
Via www.kindengezin.be , bovenaan links zie je ‘Mijn Kind en Gezin’.
Nadien ontvang je van Kind en Gezin informatie over de effectieve berekening van het inkomenstarief. Als je het document met je bedrag hebt ontvangen, dan bezorg je dit (per mail, per post, persoonlijk) aan ons.
Heb je hulp nodig dan kan je contact opnemen met Kind en Gezin, 078/150 100. De wachttijd kan er wel oplopen.
Ook wij willen jullie helpen.
Je kan bij ons terecht op kantoor (Binnenhof 51 te Menen) en dit op volgende dagen :
Voor meer info :
Lieve De Praitere : Lieve@wieltjeshove.be
Kimberly Volckaert : Kimberly@wieltjeshove.be